Για τα σκουπίδια έγινε η συζήτηση στην Εκτελεστική Επιτροπή του δήμου Νέας Προποντίδας την 5η Σεπτεμβρίου.
Ο Πρόεδρος εισηγήθηκε το δεύτερο θέμα της σημερινής συνεδρίασης, το οποίο αφορά την εκτίμηση της μέχρι σήμερα κατάστασης στον τομέα της οργάνωσης,των έργων και της καθημερινότητας γενικά και είπε τα εξής: «Το μείζον θέμα που απασχολεί την καθημερινότητα είναι η καθαριότητα ιδιαίτερα την Δημοτική Ενότητα Καλλικράτειας. Αντιμετωπίσαμε προβλήματα λόγω καθυστέρησης των προσλήψεων του εποχικού προσωπικού, της προμήθειας καυσίμων και ανταλλακτικών, στα πλαίσια των νέων δεδομένων του Καλλικράτη, αλλά και της αύξησης των επισκεπτών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου και κυρίως στην Δημοτική Ενότητα Καλλικράτειας, λόγω της γειτνίασής της με
τη Θεσσαλονίκη. Εκτιμώ ότι η αντιμετώπιση, για τη θερινή περίοδο, ήταν αναποτελεσματική και ως εκ τούτου, επιβάλλεται να δοθεί λύση κατά την επόμενη, αφού γίνει ο απολογισμός σχετικά με το τι δεν πήγε καλά και με βάση ένα νέο προϋπολογισμό βασισμένο στην εμπειρία που αποκτήθηκε κατά το έτος 2011. Επίσης, ο δήμος είχε πρόβλημα με τον έλεγχο και την οργάνωση των αμαξοστασίων.
Προτείνω να υπάρχει πάντα ταμείο για την πληρωμή των καυσίμων». Μετά από την τοποθέτηση του προέδρου, τον λόγο πήρε ο Αντιδήμαρχος της Δημοτικής Ενότητας Καλλικράτειας κ.Ιωάννης Χατζηαλέξης, ο οποίος υποστήριξε ότι αιτία των προβλημάτων της καθαριότητας είναι ή έλλειψη προσωπικού και οι βλάβες των αυτοκινήτων. Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Αντιδήμαρχος κ.Εμμανουήλ Καρράς ο οποίος υποστήριξε ότι οι βλάβες των αυτοκινήτων είναι αδικαιολόγητες και οφείλονται στη κακή συντήρηση και ίσως κάποιες απ’αυτές να είναι εσκεμμένες.Στη συνέχεια εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει η αποκομιδή των απορριμμάτων να γίνεται από τον Δήμο σε συνεργασία με ιδιώτη. Διαπίστωσε ότι η κατάσταση του διευρυμένου Δήμου με τις ανάγκες και τα προβλήματα, ήταν πρωτόγνωρη φέτος. Πρότεινε α) να γίνει πιο έγκαιρα ο προγραμματισμός πρόσληψης του εποχικού προσωπικού, β) η αποκομιδή των απορριμμάτων να γίνεται εντός του ωραρίου εργασίας και γ) η συντήρηση των αυτοκινήτων και η προμήθεια των καυσίμων να γίνονται εκτός ωραρίου, ώστε να μη χάνεται χρόνος από το ωράριο της εργασίας.
Στη συνέχεια, ο Αντιδήμαρχος κ.Κων/νος Πασσαλής, σχετικά με το θέμα των βλαβών, πρότεινε οι οδηγοί να χρεώνονται συγκεκριμένα οχήματα, διότι αυτό θα τους καθιστά πιο προσεκτικούς. 3ς προς το θέμα του εποχικού προσωπικού, πρότεινε ο προγραμματισμός των προσλήψεων να γίνεται νωρίτερα και οι συμβάσεις να είναι 2μηνες. Ο Αντιδήμαρχος κ.Βασίλειος Δαμιανίδης πρότεινε τις περιοχές που δεν ανήκουν στη Δημοτική Ενότητα Καλλικράτειας, πρέπει να τις αναλάβει ιδιώτης.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής είπε ότι αν χρησιμοποιήσει ο Δήμος ιδιώτη για την αποκομιδή των απορριμμάτων, θα πρέπει αυτό να γίνει στη Β΄παραθεριστική (εκτός σχεδίου) όλου του Δήμου.Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ.Αναστάσιος Χατεδάκης, πρότεινε να υπάρχει ενιαία οργάνωση υπηρεσίας καθαριότητας όλου του Δήμου και επίσης, οργανωμένο συνεργείο συντήρησης οχημάτων του Δήμου.
Ο Γ.Γ. του Δήμου κ.Ιωακείμ Μήτσου εστίασε τα βασικά προβλήματα του Δήμου στη νοοτροπία και την οργάνωση. Πρότεινε τα εξής: α) να υπάρξει ταμείο για τα καύσιμα, β) να γίνει αντικατάσταση των οχημάτων, γ) να δημιουργηθεί συνεργείο συντήρησης των οχημάτων, δ) η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου θα πρέπει να εργασθεί κατά τρόπο τέτοιο ώστε στις 01.01.2012 να είναι έτοιμος ο προγραμματισμός πρόσληψης του εποχικού προσωπικού, ε) πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην απόδοση του εργολάβου καθαριότητας. Συμφώνησε με την πρόταση του κ.Χατεδάκη για τη δημιουργία ενιαίας υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου. Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης κ.Ιωάννης Ράνος ο οποίος πρότεινε τα εξής: α) δημιουργία ενιαίας υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου και ανάθεση σε ιδιώτη της αποκομιδής στις παραθεριστικές κατοικίες όλου του Δήμου, β) δημιουργία ενιαίου γραφείου κίνησης, προμηθειών, διαχείρισης αποθήκης και συντήρησης των οχημάτων, γ) έγκαιρο προγραμματισμό των προσλήψεων του εποχικού προσωπικού με τις κατάλληλες ειδικότητες, δ) η οργάνωση της υπηρεσίας καθ/τας να γίνει
με υπηρεσιακούς παράγοντες (για πράδειγμα προϊστάμενος της υπηρεσίας καθ/τας να είναι Μηχανολόγος- Μηχανικός), ε) η αποκομιδή των απορριμμάτων να γίνεται με συγκεκριμένες διαδρομές και αρίθμηση των κάδων, στ) να γίνεται αυστηρός έλεγχος τήρησης του ημερήσιου και εβδομαδιαίου προγράμματος, ζ) να γίνει νέου τύπου Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) Καλλικράτειας – Μουδανιών και η) να μελετηθεί η νομοθεσία για τη διαχείριση των αδρανών υλικών.
Ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής, αφού άκουσε τις προτάσεις των μελών αυτής, πρότεινε τα εξής: α) συμπλήρωση του στόλου, β) να γίνει έρευνα αγοράς για προμήθεια δύο (2) μικρών σπαστήρων που να μετακινούνται για τη συλλογή αδρανών υλικών, γ) να συγκροτηθεί μία Συντονιστική Επιτροπή Διαχείρισης της καθαριότητας στην οποία θα συμμετέχουν τρεις (3) Αντιδήμαρχοι τακτικοί ( κ.κ.Καρράς,Τσομπανέλης, Χατζηαλέξης και Δαμιανίδης), με συντονιστή τον κ.Εμμ.Καρρά, δ) να λειτουργήσει ενιαίο γραφείο κίνησης, προμήθειας υλικών, διαχείρισης αποθήκης και συνεργείου συντήρησης οχημάτων, ε) να γίνει μετακίνηση προσωπικού ανά Δημοτική Ενότητα, για να αλλάξει η νοοτροπία του, στ) να χρησιμοποιηθούν παλιά λατομία για την εναπόθεση των αδρανών υλικών και ζ) να υπάρξει καλύτερος προγραμματισμός, έλεγχος και οργάνωση, η) αναμένεται η έγκριση αγοράς τεμαχιστή ογκωδών υλικών στο ΧΥΤΑ. Τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, αφού άκουσαν τις προτάσεις, ύστερα από διαλογική συζήτηση, ομόφωνα αποφασίζουν
α) συμπλήρωση του στόλου, β) να γίνει έρευνα αγοράς για προμήθεια δύο ( 2) μικρών σπαστήρων που να μετακινούνται για τη συλλογή αδρανών υλικών, γ) να συσταθεί μία Συντονιστική Επιτροπή Διαχείρισης της καθαριότητας στην οποία θα συμμετέχουν οι κ.κ. Εμμανουήλ Καρράς, Αντιδήμαρχος, με αναπληρωτή του τον Ιωάννη Ράνο, Βασίλειος Δαμιανίδης, Ανέστης Τσομπανέλης και Ιωάννης Χατζηαλέξης, Αντιδήμαρχοι και το έργο θα συντονίζει ο κ.Εμμ.Καρράς, δ) να γίνει μετακίνηση προσωπικού ανά Δημοτική Ενότητα και ε) να γίνει καλύτερος προγραμματισμός, έλεγχος και οργάνωση.
Τελικά τα κόκκινα είναι περισσότερα. Απόδειξη οτι η συνεδρίαση ήταν γόνιμη. Τι διαβάζουμε λοιπόν στο πρακτικό αυτό σε σχέση με την καθαριότητα στο Δήμο Προποντίδας, και ιδιαίτερα τη Δημοτική Ενότητα Καλλικράτειας; Ποιό ήταν το αποτέλεσμα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου