21 Ιαν 2012

Για τα σκουπίδια (μέρος β)

Αναφερθήκαμε σε προηγούμενη ανάρτηση στη σύσκεψη της εκτελεστικής επιτροπής του δήμου Νέας Προποντίδας με θέμα τα σκουπίδια που πραγματοποιήθηκε πριν από κάποιους μήνες. Υπογραμμίσαμε κάποια πράγματα και θα θέλαμε να τα σχολιάσουμε.

Πρέπει να εκτιμήσουμε το γεγονός οτι ο Δήμαρχος αναγνωρίζει την αποτυχία. Οτι ευθύνη και να φέρει ο ίδιος, δεν είναι λίγο να επιπλήττει τους συνεργάτες του σε θέματα αποτελεσματικότητας. Πέρα από αυτό όμως, το να επικαλείται τους καλοκαιρινούς επισκέπτες είναι άκομψο. Δεν είναι επισκέπτης ο ίδιος, ούτε εμφανίστηκε στην περιοχή χθες. Αυτό δεν είναι δικαιολογία και κυρίως δεν είναι κάτι που τον τιμά να βρίσκεται στα πρακτικά. Αυτό είναι συνθήκη σε όλο το παραλιακό μέτωπο εδω και 30 χρόνια.
Το οτι “ο δήμος είχε πρόβλημα με τον έλεγχο και την οργάνωση των αμαξοστασίων” το αφήνουμε ασχολίαστο για αργότερα.
Στον κ.Καρρά πρέπει να κάνουμε μια διόρθωση. Δεν υπάρχει κανένας διευρυμένος δήμος. Υπάρχει μια συνένωση δήμων και είναι μια διαδικασία κατά την οποία η ο δήμος Καλλικράτειας εισήλθε προσφέροντας μεταξύ άλλων έναν όρχο οχημάτων και εγκαταστάσεις που κόστισαν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Αυτά, για να μη ξεχνιόμαστε, πληρώθηκαν απο τους δημότες του πρώην δήμου Καλλικράτειας, νυν δημότες Νέας Προποντίδας και είναι όλα ανταποδοτικού χαρακτήρα. Αν και ενδεχομένως να είναι νόμιμο, δεν ξέρουμε κατά πόσο είναι ηθικό το να ανατεθεί μια τέτοια λειτουργία σε ιδιώτη, αλλά πρέπει να σημειώσουμε πως αυτές οι “επενδύσεις” πληρώθηκαν ΚΑΙ απο  τους οικιστές της β παραθεριστικής ζώνης. Αυτά φυσικά ισχύουν και για όλους όσους ακολούθησαν στη συζήτηση και μάλλον ελαφρά τη καρδία πέρασαν το θέμα της ανάθεσης της καθαριότητας σε ιδιώτη.
Το, “οι βλάβες των αυτοκινήτων είναι αδικαιολόγητες και οφείλονται στη κακή συντήρηση και ίσως κάποιες απ’αυτές να είναι εσκεμμένες” μάλλον θα πρέπει να το εξηγήσει ο ίδιος. Ίσως σε κάποιο δικαστικό λειτουργό. Αλλιώς, ΜΗ ΤΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ. Η πρότασή του για τα ωράρια ακούγεται καλή, αλλά για ποιο λόγο, για να καταστρέφουν τον εξοπλισμό οι εργαζόμενοι εντός ωραρίου;

Ο αντιδήμαρχος κ. Πασσαλής δίνει μια καλή ιδέα, αλλά, για μια στιγμή, μέχρι τώρα όλες αυτές οι αντιδημαρχίες λειτουργούσαν χωρίς να χρεώνουν τα οχήματα σε συγκεκριμένους οδηγούς; Με το συμπάθιο, αλλά δεν έχει περάσει κανένας απο όλους αυτούς τους 1500ράτους αντιδημάρχους, αν όχι από εταιρία, έστω από όρχο του ελληνικού στρατού; Οι οδηγοί έμπαιναν σε όποιο όχημα έβλεπαν μπροστά τους διαθέσιμο;

“Ο Πρόεδρος του ΟΠΑ κ.Αναστάσιος Χατεδάκης, πρότεινε να υπάρχει ενιαία οργάνωση υπηρεσίας καθαριότητας όλου του Δήμου και επίσης, οργανωμένο συνεργείο συντήρησης οχημάτων του Δήμου”.
Γιατί να γίνει αυτό, για να πολλαπλασιαστούν τα έξοδα κίνησης δήμου και προσωπικού; Οργανωμένα συνεργία υπάρχουν, τουλάχιστον στην Καλλικράτεια. Ενιαία οργάνωση να υπάρξει για να ενοποιηθεί διοικητικά το χάος;

Στον ίδιο τόνο και ο Γ.Γ. του Δήμου κ.Ιωακείμ Μήτσου. Και τα καινούρια οχήματα που προτείνει είναι καλή ιδέα. Αν βρείτε κορόιδο να τα ξαναπληρώσει απο την αρχή, φροντίστε να τα χρεώσετε σε οδηγούς γιατί ζούμε σε σκοτεινές εποχές. Όσο για το “προσοχή στον εργολάβο” είναι σα συμβουλή σε χριστιανό που μπαίνει στην αρένα με το λιοντάρι.

Ο Πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης κ.Ιωάννης Ράνος έκανε και αυτός τις προτάσεις του απο τις οποίες μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα η εξής: “την οργάνωση της υπηρεσίας καθ/τας πρέπει να γίνει με υπηρεσιακούς παράγοντες (για παράδειγμα προϊστάμενος της υπηρεσίας καθ/τας να είναι Μηχανολόγος- Μηχανικός)”. 

Με τα πολλά κατέληξαν στο οτι θα αγοράσουν μερικά οχήματα, θα συστήσουν μια επιτροπή διαχείρισης και δώσανε και μια υπόσχεση στο τέλος πως θα υπάρξει καλύτερος προγραμματισμός, έλεγχος και οργάνωση.

Για τα σκουπίδια ήταν η συζήτηση.

Ένας δήμαρχος δεύτερης θητείας, ένας υπερέμπειρος πρώην δήμαρχος και ένας μικρός στρατός πρώην και νυν αντιδημάρχων και προέδρων συμπύκνωσαν όλη την εμπειρία του σχεδίου Καποδίστριας σε μια προμήθεια, μια γενικολογία, μια επιτροπή με μέλη τους ιδίους και ένα ευχολόγιο για το μέλλον. Πρώην αντιδήμαρχοι καθαριότητας οι οποίοι διαχειρίστηκαν προσωπικό, φυσικούς και χρηματοδοτικούς πόρους, οχήματα, τεχνολογία, νόμους, προγράμματα, το ίδιο το περιβάλλον, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως δημιούργησαν ένα φιάσκο και θα πρέπει να συσκεφθούν για να το αναδιοργανώσουν. 

Για μια στιγμή....

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου